În cele 10 luni de când
gestionează destinele Penitenciarului Pelendava s-a făcut remarcată prin:
- proasta gestionare a fondurilor publice;
- proasta gestionare a patrimoniului;
- amestec în activitatea directorilor adjuncţi şi a şefilor de compartimente, fără consultarea factorilor decizionali, de natură a afecta activitatea sectoarelor;
- scăderea capacităţii de producţie a unităţii şi de aprovizionare a unităţilor penitenciare cu peste 30% ;
- încălcarea ordinelor şi dispoziţiilor în vigoare ;
- numeroase prejudicii materiale ;
- folosirea, în interes personal, a mijloacelor auto din patrimoniul instituţiei cât şi a logisticii unităţii.
Decizii ce au afectat activitatea
sectorului operativ:
A) Prin Decizia directorului unităţii, subcomisar Laiu Oana
Valeria, nr. 104/29.05.2012 a stabilit sarcini celor 2 ofiţeri instructori din
sectorul operativ contrare propunerii şefului de birou S.D.R.P., propuneri
asumate prin avizare de către directorul adjunct S.D.R.P. şi aprobate de fostul
director al unităţii prin Decizia nr. 76/18.04.2012.
Deşi Decizia nr. 76 respecta tot
circuitul ierarhic, Decizia nr. 104 a fost dată de directorul unităţii fără
consultarea factorilor responsabili ai sectorului operativ, fără să întocmită
sau avizată de aceştia, fiind întocmită de şeful biroului R.U.F.P. Tocmai din
acest motiv, aceasta nu respecta nici măcar criteriile de subordonare, respectiv
nu se avea cunoştinţă despre sarcinile efective de serviciu ale acestora.
Acest aspect reiese în mod evident din
Decizia ulterioară, nr. 107/01.06.2012 în care se cere ca unuia din cei doi
ofiţeri să i se întocmească anexă la fişa postului cu atribuţii de ofiţer
coordonator sector vizită, în condiţiile în care acestea erau atribuţiile sale
de bază, ca ofiţer regim penitenciar, fiind ofiţer coordonator sector vizită,
cu atribuţii în acest sens de ani de zile.
Notă: La solicitarea ofiţerilor implicaţi
privind motivul emiterii deciziilor menţionate, directorul unităţii, subcomisar
Laiu Oana Valeria a susţinut că are informaţii care au dus la decizia
respectivă de a “sparge gaşca de la pază”, uitând că prin motivarea din preambului deciziilor şi-a asumat răspunderea
producerii oricăror evenimente negative: “ în
vederea derulării în bune condiţii a activităţii specifice sectorului operativ
din cadrul Penitenciarului Pelendava Craiova”.
B) Permanent a
ameninţat personalul sectorului operativ cu repercusiuni pentru faptul că
aceştia informau, ierarhic, ofiţerii sectorului operativ. Deţinuţii erau
învăţaţi, de asemenea, să nu discute cu personalul de pază şi să i se adreseze
în mod direct.
Toate acestea au avut urmări nedorite prin
scăderea autorităţii ofiţerilor în faţa agenţilor, agenţilor în faţa
deţinuţilor, demotivarea şi timorarea personalului au avut un efect nedorit
prin apariţia evenimentelor nedorite.
Notă: O să vorbim altă dată, detaliat, despre traficul de influenţă al madamei asupra membrilor comisiei de muncă pentru ca deţinuţi agreaţi de aceasta să fie repartizaţi la locuri de muncă uşoare sau cu câştig mare în zile.
Incidente negative produse urmare a asumării
răspunderii producerii oricăror evenimente negative, de către directorul
unităţii, prin emiterea deciziilor contrare prevederilor art. 69, lit. j din
Legea 293/2004, decizii ce aveau în preambul: “ în
vederea derulării în bune condiţii a activităţii specifice sectorului operativ
din cadrul Penitenciarului Pelendava Craiova”.
!!! Dispariţia bunurilor despre care
dl. G.V., gospodarul bun la toate, susţine
că i-au fost subtilizate din gestiune şi pe care madame doreşte să le impute
agenţilor din operativ, deşi numitul gospodar nu numai că nu a făcut dovada
existenţei bunurilor dar, conform declaraţiilor personalului s-a făcut vinovat
de încălcarea legii privind gestionarii şi a deciziei A.N.P. cu acelaşi obiect.
Ex.
Mai mult de atât, personalul sectorului operativ susţine că, în documentele
operativ, ar exista consemnat în data de 03.03.2013, zi liberă, intrarea
neaprobată şi neautorizată a acestuia în propria gestiune.
Aici, la ultimul punct, se impune să facem şi câteva precizări:
- gospodarul bun la toate nu a asigurat corespunzător bunurile din gestiune,
neaplicând sigiliul ce putea atrage atenţia agenţilor din pază asupra
integrităţii clădirii în care prezumăm că
se mai aflau bunurile;
- comisia iniţială nominalizată să efectueze cercetările nu a putut stabili
nici un vinovat drept urmare gospodarul/gestionar bun la toate trebuia obligat la plată. Spunem iniţială deoarece a mai fost o comisie ulterioară, comisie ce-şi desfăşoară activitatea şi în prezent, şi
care are ordin să găsească cel puţin un vinovat, că unde-i ordin nu-i tocmeală.
NOTĂ: Trebuie
amintit şi faptul că această comisie iniţială
a propus o serie de măsuri de prevenire, măsuri care nici măcar nu au
fost citite de madame în dorinţa irezistibilă de a face rău altora şi de a-l
face scăpat pe gospodarul bun la toate, drept
pentru care doar a nominalizat o nouă
comisie, măsuri care, după al 6-lea incident de acest gen, au fost
puse aproape în totalitate în aplicare, după, nici mai mult, nici mai puţin de
…. 7 luni. Că asta e
România şi sistemul penitenciar, ca în politică, faci comisii la comisii până
zice una ce vrei tu.
Madame fiind deranjată de … lipsa nominalizării unor vinovaţi. Nu au mai
contat propunerile de remediere, nu a mai contat nimic, şi, astfel, au mai
urmat încă 5 incidente asemănătoare.
daca vrei sa stii nu a anuntat ANP despre furturi . Doar 2 sau 3 au ajuns acolo . Ii era frica sa nu se spuna ca nu stie sa protejeze patrimoniul si sa ia vreun sut in fund , de asta ne-a cerut la tori sa tacem . Inclusiv siparezul a tacut
RăspundețiȘtergereiar anepeii s-au umplut de penibil ca au aflat de furtul gardului din ziar , ca tantita le-a ascuns :)
Ștergere